INNOVASJONSKONKURRANSEN

I forbindelse med Karrieredagen UiA, og i samråd med DNB, har vi i Karrieredagteamet gleden av å gjenoppta suksesskonkurransen Innovasjon UiA.

Finnes det en gründer i deg? Har du en ide du brenner for som du ønsker å utvikle, men mangler råd og veiledning? Meld deg på Innovasjon UiA og bli med på konkurransen om å vinne 30.000 kr til å videreutvikle ideen din pluss oppfølging av DNB.

HVA ER INNOVASJONSKONKURRANSEN?

Innovasjon UiA er en lavterskel idékonkurranse for studenter på Universitet i Agder. Dette er en unik mulighet til å kickstarte idéen din. Gjennom Innovasjon UiA har du mulighet til å knytte bekjentskaper og utvide ditt nettverk med dyktige entreprenører og gründere. I tillegg til konkurransen tilbyr UiA Nyskaping veiledning til å videreutvikle idéen din.

Sørg for å holde av 25. januar. Da arrangerer vi en inspirasjonsdag der gründere kommer på besøk til UiA for å fortelle om prosessen rundt det å utvikle en ide om til et produkt, og hvordan de har arbeidet for å lykkes. I tillegg blir det en workshop der du/dere får jobbe med deres egne ideer med hjelp fra dyktige entreprenører.

Frist for å melde seg på er 2. februar. Da vil et eksternt utvalg gå gjennom søknadene og plukke ut 3-5 kandidater som vil få mulighet til å delta på et pitching kurs 6/7. februar med UiA Nyskaping.

På Innovasjonsdagen/Karrieredagen 8. februar skal kandidatene pitche ideen sin for et dommerpanel, før vinneren av konkurransen blir utnevnt på brua. Vinneren av Innovasjon UiA vil bli invitert på banketten samme kveld.

Påmelding skjer via mail til innovasjon@kduia.no.

Dersom du har spørsmål angående konkurransen, send mail til innovasjon@kduia.no

PÅMELDINGSKRITERIER

  • Minst 50% av gruppen må være student på UiA
  • Du/gruppen må ikke ha etablert AS eller markedsført ideen tidligere
  • Kort idebeskrivelse
  • Hvilket problem løser ditt produkt/tjeneste for kunden?
  • Hvordan løses problemet i dag?
  • Hvem anser du som dine konkurrenter?
  • Hvem ønsker å kjøpe ditt produkt/tjeneste?
  • Hvem er din første kunde?
  • Hvilken verdi gir ditt produkt/tjeneste dine kunder?
  • Hvilket team, erfaring og ressurser har du med deg?

 

Hva du/gruppen blir vurdert på:

  • Er ideen innovativ?
  • Har den potensiale i markedet?
  • Har ideen vekstpotensial?
  • Er ideen gjennomførbar?
  • Er ideen bærekraftig?
  • Hvordan ideen pitches/presenteres

 

Hva som kan være nyttig å tenke på

  • Hvordan komme i gang
  • Prosess, metodevalg kan være viktig
  • Hvorfor er det viktig
  • Hva kan du/dere endre